Жан-Ги Лекат
работи с Питър Брук
принципи и съвети за работа:
- Да се познава и използва границата между сцена и салон / зрител и действие / театрално, условно и реално пространство;
- Границата на сцената дава възможност да има и off stage – действие извън сцената, което е частично или изцяло скрито, контролирано и предоставя възможност за изразяване или нефизическо присъствие (приемерно на триглавата ламя) от Тримата братя и зл. Ябълка и т.н.
Като се оставя много свободно място / „Празнотата в театъра стимулира въображението“ имаме възможност да провокираме публиката да доизмисля, довършва и поставя там, онова, което желае (всеки – различно нещо).
Упражнение:
Намислете си нещо много ценно: как ще се материализира то в пространството, как ще се ситуира в пространството / как ще стои на сцената – къде и как да го ситуирате / можете ли да ползвате това пространство извън сцената за това.
другата задача е да се опитате да създадете усещане за пространство използвайки само човешки фигури във всякакви мащаби и количества, и със съответните им качества - обем, физика, цвят, образ, възможните им костюми и т.н.
ето пример как "сценографията" на едно представление е решена само чрез присъстващите на сцената фигури:
http://www.volksbuehne-berlin.de/praxis/iwanow
(гледай клипчето долу)
както и това решение на Перси на Есхил, където се смесват публика и актьори на сцената, разделят се на вертикален принцип и взаимодействат по най-различни начини.
ОтговорИзтриванеhttp://www.youtube.com/watch?v=law_w8cXtUU&feature=related